12 października 2016

„Płodne Gadki” z Psychonomią

Niepłodność dotyka już 1,5 mln par w Polsce, a mimo to Polacy nadal niechętnie podejmują temat płodności – szczególnie wtedy, gdy pojawia się z nią problem. Wstyd, obawa, a może brak wiedzy? Jedno jest pewne: o płodności Polek i Polaków trzeba rozmawiać, a zachęca do tego nowa kampania „Płodne Gadki”. W przełamaniu tych barier będzie pomagać parom m.in. bezpłatna infolinia z ekspertami z zakresu ginekologii, dietetyki, psychologii i położnictwa oraz czaty z blogerkami, którym udało się przezwyciężyć niepłodność.

Darmowe konsultacje psychologiczne w ramach „Płodnych Gadek”.

Jeśli chcecie uzyskać darmową poradę psychologiczną (albo ktoś z Waszych znajomych), dotykającą tematów związanych z płodnością oraz staraniami o dziecko, to zapraszam na swój dyżur w ramach społecznej akcji „Płodne Gadki”.

Jest ona skierowana zarówno do par, które planują dziecko, jak i do tych, które od dłuższego czasu starają się o nie, ale mają problemy z poczęciem. Głównym celem akcji jest przełamanie tabu i zachęcenie Polaków do bardziej swobodnej rozmowy na temat płodności – z partnerem lub partnerką i bliskimi, a w razie konieczności, także z odpowiednim ekspertem. „Płodne Gadki” mają również pomóc parom zgłębić wiedzę o tym, jak wspierać starania o dziecko, wykonując świadomy krok w stronę rodzicielstwa.

Mój dyżur odbędzie się 27.10.2016r, w godzinach 17:00-20:00, pod bezpłatnym numerem telefonu: 800 800 490.

Zapraszam Wszystkich do rozmowy!

Polacy i płodność

Jak podaje Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, aż 1,5 miliona par zmaga się z niepłodnością. Mimo tego, że problem staje się coraz bardziej powszechny, niechętnie o nim rozmawiamy. Aż co drugi Polak w wieku 20-45 lat, w relacjach z partnerem lub partnerką, albo w ogóle nie porusza tematów związanych z płodnością, albo robi to niezwykle rzadko – wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby kampanii. Ponadto, Polacy zapytani o elementarne zagadnienia związane z płodnością, często wykazują się dużym brakiem wiedzy. Przykładowo, co trzecia Polka (32 proc. kobiet) nie potrafi obliczyć dni płodnych, a blisko połowa mężczyzn nie zdaje sobie sprawy, że zaczynają się one kilka dni przed owulacją.

Zacznijmy od rozmowy: bezpłatna infolinia i czaty

Organizatorzy kampanii „Płodne Gadki” stawiają na rozmowę ufając, że już samo podjęcie tematu, zainspiruje wiele par do przełamywania barier. Po pierwsze, startuje specjalna bezpłatna infolinia dla par, które mają problem z poczęciem i bezskutecznie starają się o dziecko. Każdy, kto poszukuje wsparcia lub choćby rozmowy w tym temacie, będzie mógł anonimowo uzyskać indywidualną poradę od jednego z ekspertów kampanii „Płodne Gadki”, którzy będą pełnić dyżury telefoniczne od 13 października do 4 listopada. Na pary, które mają trudności z poczęciem dziecka, czekają specjaliści z zakresu ginekologii, dietetyki, psychologii oraz położnictwa.

Eksperci będą pełnić dyżury telefoniczne w godzinach między 17:00 a 20:00, w podanych niżej dniach, pod bezpłatnym numerem telefonu: 800 800 490

  • 13 października (czwartek) – lek. med. Robert Kulhawik, lekarz ginekolog , ekspert marki Dr Bocian
  • 17 października (poniedziałek) – Anna Pasternak –Winiarska, dietetyk, prowadząca  Szkołę Żywienia Świadomych Rodziców
  • 21 października (piątek) – Agnieszka Mirecka, pokonała niepłodność, autorka bloga trojaczki.com.pl
  • 26 października (środa) – Agnieszka Adamek, pokonała niepłodność, autorka bloga Make One Wish
  • 27 października (czwartek) – Anna Jerzak, psycholog, autorka bloga Psychonomia
  • 4 listopada (piątek) -Katarzyna Płaza-Piekarzewska, położna, autorka bloga zapytajpolozna.pl

Swoim doświadczeniem podzielą się również blogerki, które przezwyciężyły problem niepłodności i  po długim okresie starań powitały na świecie wymarzone dziecko.

Czaty z blogerkami, które pokonały niepłodność:

  • 10 (czwartek), Agnieszka Mirecka, facebook.com/trojaczkicom.pl
  • 10 (wtorek), Agnieszka Adamek, facebook.com/makeonewish.blog

Ponadto, pod merytorycznym okiem specjalistów, opracowano cykl materiałów edukacyjnych, wyjaśniających najważniejsze zagadnienia dotyczące płodności kobiety oraz mężczyzny. Materiały te będą publikowane na stronie www.zaplodnieni.pl. –

Warto zwiększać świadomość Polaków, a jednocześnie likwidować często krzywdzące stereotypy związane z płodnością kobiet i mężczyzn. Co ważne, planując powiększenie rodziny, dobrze jest już na początku drogi starania się o dziecko udać się do lekarza i przeanalizować również podstawowe aspekty trybu życia, żeby wykluczyć wystąpienie problemów z poczęciem  – tłumaczy Robert Kulhawik lekarz ginekolog, ekspert marki Dr Bocian oraz Ambasador kampanii „Płodne Gadki”.

Więcej informacji można znaleźć na  stronie zaplodnieni.pl oraz na Facebook’u Zapłodnieni i Dr Bocian.

Organizatorem kampanii „Płodne Gadki” jest marka Dr Bocian. Patronami kampanii są: Hexanova, Fundacja Bezpieczny Brzuszek, Fundacja Każdy Ważny, magazyn Chcemy Być Rodzicami oraz serwis edukacyjny zaplodnieni.pl.

* Badanie zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie marki Dr Bocian metodą CAWI we wrześniu 2016 r. W badaniu wzięło udział 1000 Polaków w wieku 20-45 lat przy zachowaniu równych proporcji ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości respondenta.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *